Wat is een gezonde lunch

gezonde lunch Wat is een gezonde lunch

Een gezonde lunch bereiden kost tijd hoor ik je al denken, maar is dat zo? Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Als je na gaat hoe mensen vroeger aten, dit was ook erg snel klaar en gezond. Bij het paleo principe eet je geen granen, suikers e-nummers deze kunnen we missen! Ik ga je uitleggen hoe je een gezonde lunch kunt maken met het paleo principe en zeker weten dat je niet meer anders wilt. Het is namelijk heerlijk om klaar te maken en er is veel variatie mogelijk.

Bij paleo gaat het er om dat je natuurlijke voedingsmiddelen gaat eten. Industrieel verwerkte voeding hebben we niet nodig. Het dieet bestaat uit vlees van runderen, varkens, lam, gevogelte, wild, het is allemaal biologisch en vis hoort er ook bij. Je kunt ook kiezen voor zeevruchten, vers fruit, groenten, zaden, noten, en gezonde oliën. Wil je hier ook meer over weten? Lees dan verder!

De voedingsmiddelen die ik net op heb genoemd zijn allemaal rijk aan nuttige voedingsstoffen voor jouw gezondheid. Denk maar eens aan oplosbare vezels, antioxidanten, vitamines, omega-3 en onverzadigde vetten, en laag glycemische koolhydraten. Je kunt het beste kiezen voor biologisch vlees, vis, fruit, groenten, ei, noten en zaden en gezonde olie.

Afvallen met een gezonde lunch

Je kunt heel goed afvallen met een gezonde lunch. Hier hoef je niet zo heel veel voor te doen, je gaat namelijk gewoon je manier van eten aanpassen. Dit wil zeggen dat je gaat ontdekken wat er gezond is en wat je beter kunt laten staan, omdat het dikmakers zijn. Suiker is bijvoorbeeld een echte dikmaker en dit wordt binnen het paleo principe niet gewaardeerd.

De suikers zijn daarom vanaf nu verleden tijd en dan zul je merken dat je hierdoor al veel kilo’s kwijt kunt raken, want zoveel suikers als dat er in ons voedsel zit is voor niemand goed. Afvallen begint daarom nu met het stoppen van alle zoete producten, je stapt over naar het biologische vlees en andere producten die bij het paleo principe horen en reken er maar op dat je je hierdoor beter gaat voelen.

Ik voelde me na een paar dagen al energieker en had zin om meer te doen op een dag. Een gezond ontbijt hoort er bij en dan begin je de dag goed, maar ook een gezonde lunch mag niet worden vergeten. Ik heb gisteren een erg lekkere en gezonde lunch klaargemaakt. Je bent natuurlijk wel benieuwd wat ik toen heb gemaakt, maar ik zal je niet verder in spanning laten. Ik heb namelijk de makreelsalade met avocado gemaakt.

Je hebt hiervoor 180 gram gerookte makreel nodig, een avocado, een appel en veldsla, ongeveer 50 gram. Je kunt er een lekkere dressing bij maken en dan heb je twee eetlepels olijfolie nodig en witte wijnazijn. Verder heb je een eetlepel bieslook en een eetlepel peper (naar smaak) nodig. Je kunt er voor de smaak een beetje zout bij doen, maar dat hoeft niet.

Afwisselen met een gezonde lunch

Een gezonde lunch bereiden kan ook als je kiest voor een slaatje van kabeljauwlever. Je hebt dan een bataat (zoete aardappel) van ongeveer 180 gram nodig, een pastinaak van ongeveer 140 gram en een paar augurken (zoveel als jij lekker vindt) en dan kun je er ook zilveruitjes bij nemen als je dat lekker vindt. Dan neem je nog een eetlepel peterselie (liefst vers, anders gedroogd) en dan heb je nog een blikje kabeljauwlever nodig en als je dat lekker vindt ook wat peper en zout voor de smaak (alleen als je dat wenst, hoeft niet zonder smaakt het ook).

Je wilt weten hoe je het klaarmaakt? Dit is heel eenvoudig. Je neemt de pastinaak en de bataat en deze schil je en snijd je in blokjes. Dan laat je de bataat met water en wat zout ongeveer 20 minuten koken. Je voegt dan na zeven minuten de pastinaak toe. Vervolgens ga je het geheel afgieten en even droog stomen. Dan kun je de pastinaak en de bataat prakken. Dan snijd je de augurken fijn en dan doe je er wat peterselie bij.

Dan prak je weer alles door elkaar en dan voeg je een blikje kabeljauwlever toe met olie en dan gooi je de boel weer door elkaar. Neem dan wat peper en zout als je wilt voor de smaak en dan kun je heerlijk en verantwoord smullen! Loopt het water je ook al in de mond en ben je benieuwd hoe dit gerecht smaakt? Dan wordt het tijd dat je je boodschappenlijstje maakt en naar de winkel gaat. Je kunt nu genieten van al dat lekkers en ook nieuwe recepten ontdekken voor een gezonde lunch.

Inspiratie op doen

Je wilt graag weten hoe je inspiratie krijgt voor een gezonde lunch? Eigenlijk gaat dat vanzelf als je bezig bent. Je kunt er nu voor kiezen om eerst de bovenstaande lunches klaar te maken en daarna kun je weer wat nieuws proberen. Er kan iets met bacon klaar worden gemaakt of je kiest biologisch vlees. Wat je ook gaat eten, zorg er voor dat je voor het paleo principe kiest want dan kun je gezond eten, lekker eten, gevarieerd eten en ook nog eens afvallen.

Wil jij graag afvallen en lekker eten? Kies hier dan nu voor en deel het ook met anderen! Verder wil ik je vragen of je me wilt laten weten hoe je de recepten vond. Ik merk dat anderen in mijn omgeving het erg lekker vinden dus het is de moeite waard dat je het recept nu zelf gaat proberen en dat ook gaat delen met anderen, zodat zij hier ook van kunnen genieten.

Tijd voor de boodschappen!

Het is nu tijd voor de boodschappen van je gezonde lunch. Je weet nu wat dat je lekker en gezond kunt eten en tevens af kunt vallen. Ga daarom eens met je lijstje ingrediënten alle boodschappen doen en daarna van je gezonde lunch genieten. Wat ik je nog vragen wil: “Vergeet niet om mij te laten weten hoe het gesmaakt heeft!” Dank je wel! En eet smakelijk.

About The Author

Doordat ik een aantal jaar geleden wou afvallen maar dit niet lukte de eerste kilo’s gingen er wel af maar daarna hielt ik het niet vol en kwam ik weer aan totdat ik boven mijn gewicht was toen ik begon. Door veel te proberen en er een soort studie van te maken en met veel mensen gepraat te hebben. Ben er achter gekomen wat wel en wat niet werkt. Dit wil ik met jouw delen zodat jij hier je voordeel mee kan doen!

Nog geen reactie