Kies voor het gezondste eten die je kunt eten en voel je beter gegarandeerd en ontdek hier 5 paleo dieet tips

 Ook al lijkt het erop dat de informatie over wat gezond is en wat niet, overweldigend is, toch is het nog steeds mogelijk om te kiezen voor een gezonde levenswijze die moderne en handelbare keuzes omvat die passen bij elke levensstijl. Het Paleo Dieet zal je toelaten om gezond te eten, van je maaltijden te genieten, en het zal je helpen om echte gezondheid en welzijn te bereiken!

Het Paleo Dieet bevat geen granen, zuivel, suikers, of industrieel verwerkte voedingsmiddelen – Geen van deze heeft voedingswaarde en ze veroorzaken ziekteverwekkende ontstekingen in het lichaam. Het Paleo Dieet moedigt het eten aan van een gezonde combinatie van organisch veilig vlees, verse groenten, fruit, noten en zaden… en natuurlijk, gezonde vetten en oliën! “Voeding is onze brandstof” die ons lichaam laat functioneren – wat je in je lijf stopt zal omgezet worden in de bouwstenen voor elke cel, spier, vezel en orgaan. Het oude gezegde “je bent wat je eet” was verrassend waar.

 Hierna volgen 5 eenvoudige tips om je op weg te helpen op je Paleo pad naar een gezonde levensstijl:

 1) Bereid je voedsel op voorhand. Neem zelfs je middagmaal mee naar het werk. Kook grote hoeveelheden voedsel in het begin van de week of voor verschillende dagen, zodat je, globaal gezien, minder tijd in de keuken moet doorbrengen!

 2) Bewaar een Paleo-vriendelijke maaltijdvervanger in je bureau of handtas, voor het geval er plots een wijziging van de plannen optreedt. Onvoorbereid zijn geeft aanleiding tot slechte beslissingen.

 3) Probeer een nieuwe groente – hoe meer kleur, en hoe dieper de kleur, hoe voedzamer het is! Boerenkool is bijvoorbeeld een van mijn favoriete super voedingsmiddelen en het is zeer veelzijdig – je kunt het gebruiken in smoothies, salades, en je kunt ze zelfs koken als een warm bijgerecht of hooftgerecht.

4) Bewaar geen voedsel dat je niet “wil” eten in je huis… helemaal niet. Uit het oog, uit het hart. En, nee, je kinderen hebben ook geen behoefte aan die chips en die koekjes.

 5) Leer hoe je nieuwe kruiden kunt gebruiken. Dit zal veel meer afwisseling en smaak toevoegen aan je maaltijden.

En van planning gesproken, hier is een beetje inspiratie voor het plannen van de paleo-vriendelijke snacks!

– Appel met amandelboter

– Kaneelnoten (noten bestrooid met kaneel en gedurende 10-15 minuten gebakken op 250 graden)

– Hard gekookte eieren

– ” Salade ” met guacamole (gelijke hoeveelheden van in blokjes gesneden avocado en tomaat, bestrooid met rode ui en koriander)

– Vers groentesap / smoothie

– Chips van boerenkool (besprenkel de boerenkool met olijfolie en bak ze op 250 graden gedurende ongeveer 20 minuten tot ze knapperig is)

Zie de paleo revolutie boek (dit is een dieet boek met recepten, maaltijdplannen, informatie, advies, en nog veel meer in een gemakkelijke digitale download) op www.101paleorecepten.nl Vind u heel veel recepten van allerlei soorten recepten. Zoals ontbijt, lunch, avondeten, toetjes en smoothies.

About The Author

Doordat ik een aantal jaar geleden wou afvallen maar dit niet lukte de eerste kilo’s gingen er wel af maar daarna hielt ik het niet vol en kwam ik weer aan totdat ik boven mijn gewicht was toen ik begon. Door veel te proberen en er een soort studie van te maken en met veel mensen gepraat te hebben. Ben er achter gekomen wat wel en wat niet werkt. Dit wil ik met jouw delen zodat jij hier je voordeel mee kan doen!

Nog geen reactie